Tarjoan työhyvinvointikoulutusta erilaisille työyhteisöille.

Palautteita Kaipolan päiväkodin työhyvinvointiworkshopista Jämsässä keväällä 2016.

”Olen itse oman elämäni eteenpäin vievä voima, olosuhteille en aina voi mitään, mutta voinhan ajatella ja asennoitua tulevaisuuteen toiveikkaasti. Olen kiitollinen nyt useammin kuin ennen. Jatkan kiitollisuusajattelua ja haluaisin jakaa näitä asioita omille nuorilleni.”

”Sain työkaluja, joilla läpikäydä energiaa vieviä lukkoja/harmeja/jumeja, etteivät ne jää arkeen pyörimään selvittämättä. Tärkeimpänä antina oli mielenrauha.”

”Pidän jatkossa parempaa huolta itsestäni. Olet rauhallinen ja vakuuttava kouluttaja. Kiitos, että johdatit meitä polulla huolehtimaan itsestämme ja voimaan paremmin.”

”Koetan hyödyntää ratkaisukeskeistä ajatusmallia ongelmatilanteissa. Yritän muistaa huomioida niin kotona kuin työssä kaikenlaiset lapset. Tosi ihana koulutus !”

 

Yhteistyössä Johanna Peuralan kanssa tarjoan työyhteisöille erilaisia työhyvinvointiworkshopeja:

1. Hyvä, paha stressi -workshop (4h)

Työyhteisöille räätälöity laadukas stressinsäätelykonsepti, jossa yhdistyy kehon ja mielen hyvinvointi. Tietoa stressistä, sen säätelystä sekä palautumisesta. Workshop sisältää useita osallistujia aktivoivia tehtäviä sekä omavalintaisen toiminnallisen osuuden.

 

2. Hyvinvoiva yksilö, hyvinvoiva työyhteisö -workshop (4h)

Johdatus stressiä lievittävän mindfulnessin eli läsnäolotaitojen maailmaan. Useita helppoja ja rauhoittavia mindfulness-harjoituksia, joita voit suorittaa työpäivän aikana. Workshopissa tutustutaan myös Rakentava vuorovaikutus – menetelmään, joka auttaa rakentamaan yhteyden itseemme ja toiseen ihmiseen. 

 

3. Luottamus, rentous & innovatiivisuus työyhteisössä -workshop (4h)

Workshopissa heittäydytään uusiin tilanteisiin, opitaan rakentavaa vuorovaikutusta ja iloista mokaamisen taitoa. Pääpaino on sisäisen luottamuksen rakentamisella. Keskeisiä teemoja ovat: toisten ideoiden hyväksyminen, niihin reagoiminen ja niistä vakuuttuminen. Lisäksi pohditaan myös, miten löytää rentous ja innovatiivisuus tulosvastuun paineiden alla; ja kuinka voi olla tehokas ja aikaansaava uupumatta.

 

Tulemme erittäin mielellämme kertomaan lisää näistä workshopeista kasvotusten työpaikallenne ja räätälöimme niistä juuri teidän näköisenne.

Yhteistyössä Hyvinvointivalmennus Johanna Peurala

Ota yhteyttä!

 

 

Tunteet sävyttävät elämäämme. Ne ovat mukana niin arjessa kuin elämän suurissa ratkaisuissa.

Kurssilla tutkimme omakohtaisesti, kuinka tunteet vaikuttavat ajatteluumme ja toimintaamme, kehoomme ja kommunikointiimme. Opettelemme tunnistamaan ja ymmärtämään tunteita sekä tunteiden johtamista.

Tutustumme kiitollisuuden ja myötätunnon sekä anteeksiantamisen voimaan omassa elämässämme. Tarkastelemme, miten syyllisyys ja häpeä voivat kaventaa elämäämme. Kurssi koostuu luennoista, keskusteluista ja erilaisista harjoituksista. Käytetyt menetelmät pohjautuvat ratkaisukeskeisyyteen ja positiiviseen psykologiaan. Kurssilla tehdään  mindfulness-, NLP- ja rentoutumisharjoituksia sekä opitaan arjessa helposti käyttöön otettavia stressinsäätelykeinoja.

Kurssi soveltuu kaikille, jotka haluavat kehittää itsetuntemustaan ja vuorovaikutustaitojaan sekä elää positiivisempaa ja rennompaa elämää.

Lue lisää klikkaamalla tästä!

Kurssi täynnä. Uusi kurssi tulossa kesällä 2018.

Aiempien kurssien palautteita

”Kurssi antoi ajatuksilleni uuden suunnan.”

”Olen ollut hyvin tyytyväinen oppilas! Kurssi on tuonut arkeen ja elämään paljon valoa, positiivisuutta ja iloa.”

”Kurssilla tärkein oivallukseni oli, että aina on jotain tehtävissä. Niin toivotonta tunnetilaa ei ole, etteikö siihen olisi selitystä tai sitä voisi käsitellä.”

”Olen oppinut arvostamaan itseäni, havainnoimaan tulkitsemisen sijaan, anteeksiantoa ja kiitollisuutta. Onneksi tulin!”

 

 

Onko sinulla muutostoiveita, tavoitteita, pieniä tai suuria unelmia, jotka hukkuvat arjen kiireiden alle tai joita siirrät jatkuvasti tulevaisuuteen?

Haluaisitko elää enemmän itsesi näköistä elämää juuri nyt?

Yksilövalmennus on erittäin tehokas tapa saada positiivinen muutos aikaan. Otat askelia päämäärääsi kohti nopeammin, helpommin ja rohkeammin.

Yhden valmennuksen kesto on 1-2 tuntia. Valmennuskertoja on yleensä 1-4 kertaa, mutta jo yhdellä tapaamisella voi olla suuri merkitys. Minulla on kokemusta myös sisäilmasta oireilevien ja pitkäaikaissairaiden yksilövalmennuksesta.

Valmennukset perustuvat ehdottomaan luottamukseen ja niissä edetään asiakkaan itse määrittelemien tavoitteiden sekä aikataulujen mukaisesti. Valmennan myös Skypellä.

Ota yhteyttä!

 

Olen viisikymppinen suuren organisaation johdossa pitkään kunnianhimoisesti työskennellyt asiantuntija. Taannoin huomasin selviä työuupumuksen mm. väsymisen ja kyynistymisen oireita, mutta niihin tarttumisen jälkeen myös tyhjyyden ja epävarmuuden tunteita, jotka liittyivät siihen, mitä oikeasti halusin. Kuka oikein olen puoli vuosisataa elettyäni? Kuka olen, jos en kysykään asiaa työnohjauksen kontekstissa eli omassa työroolissani pysyen ja sen priorisoiden, vaan vapaammin, myös haaveitani ja toteutumattomia odotuksiani kartoittaen sekä omat mm perhearvoni mukaan ottaen.

Heli tarjosi minulle jo ensi kerralla monipuolisia välineitä ajatusteni härnäämiseen. Tulin hahmottaneeksi kysymyksiäni tavalla, joita en ennen ollut tullut ajatelleeksi. Sain konkreettisia ohjeita ja kirjallisuutta jatkotyöskentelyäni varten. Oivalsin selkeästi tunteen ja toiminnan välisiä suhteita joissakin omissa ratkaisuissani ja ehkä jopa luonteestani löytyi jotain aiemmin huomaamatonta. Koin tulleeni nähdyksi turvallisessa ja tukevassa, luottamuksellisessa kontekstissa, ja hyväksytyksi kysymyksineni ja arkuuksineni. Kohtasin itseni, jopa aika konkreettisesti, rentoutusharjoituksessa, joka jäi kyllä loppuiäksi mieleeni.

Heliltä saamani ajatukset lähtivät mukanani arkeeni. Ne ovat joka päivä tukeneet minua toivomani hitaan muutoksen konkreettisessa toteuttamisessa ja antaneet luvan siihen, että pyrin joka päivä myös harrastamaan jotain itseäni elähdyttävää, uutta ja vanhaa osaamista monipuolisesti kerryttäen. Muutos on vielä kesken ja se ottaa ajoittain takapakkia, mutta suunta on selkeämpi. Kiitos Heli!

 

 

Tammikuussa 2017 käynnistyi Hengitysliiton hallinnoima pilottihanke, jossa kuntoutetaan sisäilmasta sairastuneita. Toimin hankkeessa kuntoutuksen toteuttajana. Hankkeen tavoitteena on edistää sisäilmasta sairastuneiden kokonaisvaltaista hyvinvointia ja elämänhallintaa kehittämällä heidän tarpeeseensa sopivaa kuntoutumispalvelua ja luoda tästä yleistettävä malli.

Hanke on päättynyt. Tuloksia analysoidaan. Lämmin kiitos osallistujille!

 

Valmennan myös yksityisesti sisäilmasta oireilevia tai jo sairastuneita, tarvittaessa Skypen välityksellä. Ota yhteyttä!

Sain valmennukselta moninkertaisesti enemmän kuin mitä uskalsin odottaa. Kiitos! Tavoitteeni liittyivät lähinnä arjessa selviämiseen melko mahdottomalta tuntuvassa tilanteessa. Voin vain ihmetellä, miten paljon on muuttunut kolmessa kuukaudessa ( 4 x 2h) – ja mitä kaikkea onkaan vielä edessäpäin!

Yksinkertaisesti koen saaneeni valmennuksen aikana oman itseni takaisin, palanneeni takaisin omiin nahkoihini, ja mikä parasta – en muista, milloin olisin viimeksi voinut näin hyvin!

Koska lähtötilanteeni oli niin huono, ajattelin, että lähden tähän mukaan täysillä. Olin erittäin motivoitunut ja työstin valmennuksessa annettuja tehtäviä tapaamisten välillä. Kokeilin ja otin käyttööni myös niitäkin menetelmiä, jotka tuntuivat aluksi vähän vierailta ja pelottavilta. Olin myös tehnyt oman psyykeni ja elämänhistoriani kanssa taustatyötä aiemmin, kun kävin kolme vuotta tanssi- ja liikepainotteisessa kuntouttavassa psykoterapiassa.

Parasta valmennuksessa olivat tapaamiset ja niiden jälkeinen olotila: se, kun uusia oivalluksia syntyi ja erilaisia ajatusprosesseja käynnistyi. Minusta oivalluksien syntyä edesauttoivat erityisesti valmentajan tekemät kysymykset. 

Tämä ei tietenkään olisi ollut mahdollista, ellei valmentaja olisi nähnyt hurjasti vaivaa kohdatakseen valmennettavan ihmisenä, juuri siinä elämäntilanteessa, missä hän on.

Minua auttoi kenties eniten juuri se, että joku tuntui todella näkevän, missä minä olen juuri nyt, ”mikä minulla on”, eikä kavahtanut tuota näkyä, vaan päinvastoin antoi sille kaiken ymmärryksensä ja tukensa. 

Heli, olet taitava aistimaan asioita ihmisistä. Intuitiosi ja kykysi kohdata ja olla läsnä ovat tärkeimmät työkalusi. Tuntuu vaikealta edes sanoittaa, miten paljon valmennukselta sain ja miten kiitollinen olen, että uskalsin tarttua siihen!

  Sisäilmasta sairastunut nainen, 38 vuotta

 

Nykyinen elämäntyylimme altistaa stressille. Kurssilla opimme ymmärtämään, miten stressi syntyy ja miten se vaikuttaa kehoomme, mieleemme ja sosiaalisiin suhteisiimme. Opit yksilöllisiä stressinsäätelykeinoja tilanteisiin, joissa niitä eniten tarvitset. Voit elää stressin keskellä ja voida silti hyvin.  Tutustumme myös mindfulness ja rentoutusmenetelmiin, jotka ovat helposti omaan arkeen sovellettavia. Kurssi antaa avaimia parempaan itsetuntemukseen, mielekkäämpään ajankäyttöön ja tasapainoisempaan elämään.

Jyväskylän kansalaisopisto 16.9.-28.10.2017 Kurssi täynnä.

Aiempien kurssien palautteita

”Opin kurssin aikana sen, että olen oikeasti stressaantunut. Ja asioille täytyy itse olla valmis tekemään jotain jos haluaa muutosta. Koko kurssi oli erittäin mielenkiintoinen. Tästä lähtien otan käyttöön hengitykset, rentoutusharjoitukset, kiitollisuuspurkin koko perheelle. Sain kurssilta enemmän kuin olisin koskaan kuvitellut. Näistä eväistä on hyötyä vielä monen vuoden päästäkin.”

”Sain todella paljon ajatuksia ja syvällistä pohdintaa omaan arkeeni. Varsinkin keskustelut muiden kanssa ja sinun kommenttisi näihin olivat ihan huikean antoisia. Sinulla on ihastuttava ja aito läsnäolo ja sinusta huokuu välittäminen lähimmäistä kohtaan ja halu auttaa. Näitä oppeja soveltamalla elämä ei varmasti valu arjen kiiresumussa ohitse, vaan näkee asiat ja ihmiset ympärillään ja ymmärtää välillä pysähtyä ihastelemaan ja joskus vähän kauhistelemaankin. Kiitos!

”Sain paljon konkreettisia stressinhallintamenetelmiä. Ehkä tärkein oppi oli, että pitää ensin rakastaa itseään. Erityisherkkyys oli uusi käsite ja auttaa itsetuntemuksen ja elämänhallinnan kehittämisessä. Olen todella iloinen, että tulin klikanneeksi itseni kurssille.”

”Opin kuuntelemaan itseäni entistä hienovaraisemmin ja opin uutta ja kehityn – portti kohti uutta? Aivan ihana kurssi. Kiitos!”

 

 

”Menestys on hyvinvoinnin sivutuote.”

                                           Aki Hintsa

 

Onko unelmasi juosta marathon ja tulla maaliin hyvinvoivana?

Estääkö sinua jokin fyysinen vaiva pääsemästä urheilijana tavoitteeseesi?

Voisitko kehittyä itsesi parhaaksi sparraajaksi?

Teet jo kaikkesi, mutta olisiko sittenkin mahdollista saavuttaa enemmän?

Kun fyysiset tasoerot urheilijoiden välillä ovat pienet, mentaalisesta vahvuudesta voi tulla ratkaiseva tekijä. Mentaaliset taidot takaavat sen, että optimaalinen vireystila, keskittymiskyky, läsnäolon ja rentouden tunne voidaan siirtää niin harjoittelu- kuin kilpailutilanteisiin. Mentaalinen vahvuus parantaa mielen ja kehon yhteispeliä ja auttaa myös pääsemään irti jarruttavista pelkotiloista, joita mm. epäonnistumiset tai loukkaantumiset voivat aiheuttaa. Pitkittynyt stressi on mahdollista muuttaa olotilaksi, jossa tekeminen on helppoa sekä nautittavaa, ja jossa urheilija saavuttaa oman potentiaalinsa – tai jopa enemmän.

Valmennuksissani yhdistän mindfulness-, NLP- ja life coaching-menetelmiä sekä erilaisia rentoutumistekniikoita. Keskeisenä tavoitteena on itsetuntemuksen kehittyminen, tasapainon löytyminen palautumisen ja aktiivisuuden välille, terveys sekä kokonaisvaltainen hyvinvointi urheilijana, mutta myös muussa elämässä.

Minulla on asiakkaita tällä hetkellä seuraavista lajeista: jalkapallo, jääkiekko, lautailu, tennis ja yleisurheilu.

Tarjoan mentaalivalmennusta yksilöille,joukkueille, harrastaja-, sekä kilpaurheilijoille (alkaen 12-v). Yksilövalmennus onnistuu myös Skypen välityksellä.

Yhteistyössä Havumäki Ranchin kanssa tarjoan mentaalivalmennuspaketteja lautailijoille.

Ota yhteyttä!

 

 

Pidätkö itseäsi herkkänä ihmisenä? Haluaisitko löytää herkkyytesi parhaat puolet ja tukea niitä?

Kurssi on tarkoitettu sinulle, joka tiedät tai epäilet omaavasi erityisherkän piirteitä. Myös joku perheenjäsenistäsi voi olla erityisherkkä. Erityisherkkiä eli synnynnäisesti hermojärjestelmältään tavanomaista herkempiä, on noin viidesosa miehistä ja naisista. Kurssilla opit ymmärtämään, miten herkkyys ilmenee ja millainen lahja se on sinulle sekä ympäristölle. Opit helppoja, arkeen sopivia keinoja palautua ja hallita stressiä. Opit kuuntelemaan itseäsi ja herkkyyttäsi aiempaa paremmin sekä vahvistamaan parhaita puoliasi. Kurssipäivien aikana teemme myös rentoutus- ja mindfulness-harjoituksia sekä muita toiminnallisia, itsetuntemusta lisääviä tehtäviä.

Jyvälän kansalaisopisto 17.9. ja 1.10.2017. Kurssi täynnä.

Keväällä 2018 tulossa kaksi viikonloppukurssia ja joka toinen viikko kokoontuva kurssi. Ks.

http://jyvala.fi/index.php?page=tietoa-ja-taitoa-3

 

Herkkien hyvinvointikurssi Jyvälän kansalaisopistossa 29.10. ja 12.11. 2017

Haluaisitko elää omannäköistä elämää? Voisiko herkkyys olla paras puolesi?Kurssi on tarkoitettu Herkkyys vahvuudeksi -kurssin jatkoksi tai heille, joilla on jo perustiedot erityisherkkyydestä. Kurssin tavoitteena on saada tietoa, ymmärrystä ja keinoja, joiden avulla voit kokonaisvaltaisesti paremmin ja elät tasapainoisempaa elämää. Opit, mitkä tekijät kuormittavat herkkiä ja miten kuormitusta voidaan vähentää. Ymmärrät, miten palaudutaan ja säädellään stressiä, joka voi olla unettomuuden, väsymyksen tai sairastelun taustalla. Tutustut rajoittaviin uskomuksiisi ja muutat ne voimaannuttaviksi sekä päivität omat unelmat toteuttamiskuntoon.Kurssipäivien aikana teemme NLP-, rentoutus- ja mindfulness-harjoituksia sekä toiminnallisia, itsetuntemusta lisääviä tehtäviä.